Alkmaar

11-5-2024 - Voedselbos Koedijk

Gerda Reus neemt ons op zaterdag 11 mei nogmaals mee voor een rondleiding door het voedselbos 'De Groene Oase' in Koedijk.
Vorig jaar moest Gerda de rondleiding noodgedwongen inkorten omdat de temperatuur toen tropisch te noemen was.

Deze keer bezoeken we ook de fruitboomgaard, die dan hopelijk vol in bloei staat. De varkentjes die er vorig jaar waren, hebben inmiddels een fijne plek gekregen op een biologisch-dynamische boerderij in Eenigenburg. Hun taak was onder andere de wortels van de bramenstruiken weg te vreten, zodat die in toom gehouden werden.

Zet je zintuigen open tijdens deze mooie wandeling in dit bijzondere gebied, waar de natuur grotendeels zijn gang mag gaan.

De rondleiding duurt ongeveer 2 uur en er kunnen maximaal 20 mensen deelnemen, dus wacht niet te lang met aanmelden!

Datum: za. 11 mei 2024

Aanvang: 14.00 uur

Adres: De Groene Oase, naast Kanaaldijk 1 te Koedijk

Kosten: € 3,50 voor leden en niet-leden van G&B

Aanmelden: Stuur een mail naar erkensmarga(at)gmail.com, liefst voor 7 mei

Betaling: Maak het bedrag over naar onze bankrekening NL92 RABO 0141 2675 50 t.n.v. KMTP Afd. Alkmaar e.o., onder vermelding van uw naam.